We breiden onze dienstverlening uit met een ‘chatbot’

08 december 2019

U kunt aan ons op verschillende manieren vragen stellen of om informatie vragen. U kunt bijvoorbeeld op onze website www.gilzerijen.nl kijken of u kunt ons bellen (14 0161). We zijn steeds bezig met het uitbreiden van onze dienstverlening, zodat wij u steeds beter en sneller kunnen helpen. Daar is nu een manier bijgekomen: sinds kort hebben we ook een ‘chatbot’: een virtuele assistent op onze website; een ‘robot waarmee u kunt praten’ en die u verder kan helpen. 

Wethouder David Vermorken: “Dankzij deze nieuwe techniek kunnen we de dienstverlening aan onze inwoners uitbreiden. Iedereen kan nu via de chatbot op ieder moment van de dag een vraag stellen aan de gemeente. Mocht de chatbot het antwoord niet weten, dan zorgen we er tijdens openingstijden voor dat u antwoord krijgt van een medewerker. De chatbot is zelflerend, hoe meer vragen inwoners stellen, hoe meer vragen de chatbot kan beantwoorden.” 

Hoe werkt het?

Dankzij de chatbot hoeft niet meer te wachten tot het gemeentehuis of het Klantcontactcentrum open is.  Als u onze website opent op uw computer, laptop of mobiele telefoon, ziet u onderaan een blauwe ‘knop’ met daarop ‘virtuele assistent’. Als u daarop klikt kunt u uw vraag intypen. 

Tijdens openingstijden van het klantcontactcentrum

De chatbot leest uw vraag. Als de chatbot uw vraag niet begrijpt of het antwoord niet weet, neemt iemand van het klantcontactcentrum het gesprek over en kunt u uw vraag aan de medewerker stellen. 

Buiten openingstijden van het klantcontactcentrum

De chatbot leest uw vraag. Als de chatbot uw vraag niet begrijpt of geen antwoord weet buiten de openingstijden van het KCC, zal hij u vragen contact op te nemen tijdens openingstijden.