Gemeente Gilze en Rijen opent digitaal nachtregister

02 januari 2020

Per jaar zijn er veel arbeidsmigranten* en toeristen in onze gemeente. Bij een noodsituatie of een ramp is het belangrijk dat hulpdiensten en de gemeente weten hoeveel mensen er op een adres wonen of logeren. Daarom vraagt de gemeente aan ondernemers en inwoners die overnachtingen aanbieden, bij te houden wie tijdelijk te gast is. Dit is bij wet en plaatselijke verordening verplicht. We hebben daarom vanaf 1 januari 2020 een digitaal nachtregister. Daarin houdt u eenvoudig bij wie te gast is: https://digitaalnachtregister.gilzerijen.nl/.  

 

Wie moeten een nachtregister bijhouden?

Dit geldt voor iedereen die als beroep een nachtverblijf aanbiedt of dit privé regelmatig doet. Denk daarbij aan hotels, recreatieparken, bed and breakfasts, Airbnb-overnachtingen. Of een ondernemer die arbeidsmigranten in dienst heeft, en deze een nachtverblijf aanbiedt.

 

Waar vind ik meer informatie over het digitale nachtregister?

Verblijfsaanbieders hebben een brief ontvangen over de invoering van het digitaal nachtregister. Daarin staat ook een uitnodiging voor een instructieavond. Daarnaast leest u op https://digitaalnachtregister.gilzerijen.nl/ hoe u overnachtingen registreert in het nachtregister.

 

Waar kan ik met vragen terecht?

Heeft u vragen over het digitale nachtregister of twijfelt u of u gasten moet registreren in het nachtregister? Neem dan contact op met de medewerkers van de afdeling Veiligheid van de gemeente via digitaalnachtregister@abg.nl of bel naar het nummer 14 0161.

* een migrant is iemand die (tijdelijk) naar een ander land verhuist