Coronavirus: dienstverlening gemeentebalie en milieustraat aangepast (update 24 april)

De gemeente volgt het advies van het RIVM in de aanpak van de verspreiding van het coronavirus. De gemeente blijft via alle kanalen bereikbaar. Wel hebben we onze dienstverlening aangepast. Daarbij staat uw en onze gezondheid voorop.

Update 24 april: milieustraat gaat weer open

Let op: Milieustraat alleen op afspraak geopend! Uitzondering is aanbieden tuinafval

  • De milieustraat in Rijen aan de Parallelweg 36 gaat vanaf woensdag 29 april weer open onder strikte voorwaarden.
  • U kunt alleen op afspraak afval inleveren op de milieustraat. Een afspraak maakt u via het formulier 'Afspraak maken' of telefonisch via 14 0161.
  • Uitzondering is het aanbieden van tuinafval. Daarvoor is geen afspraak nodig.
  • In dit nieuwsbericht leest u meer over de voorwaarden en de openingstijden.

    Hoe maakt u een afspraak?

    • U maakt een afspraak via het formulier 'Afspraak maken' en kiest voor 'Afspraak bezoek milieustraat'.
    • U kiest een van de tijden die beschikbaar zijn.
    • Vermeld uw naam, geboortedatum en telefoonnummer (verplichte velden).
    • Vul bij ‘Opmerkingen’ uw kenteken in en welk soort afval u komt brengen.

    Bent u niet in de gelegenheid om online een afspraak te maken?

    Bel dan 088-3821397. Houd u kenteken bij de hand.

    Aangepaste openingstijden balie

    • Maandag 08.30 tot 12.00 uur
    • Dinsdag - 08.30 tot 12.00 uur
    • Donderdag - 08.30 tot 12.00 uur - 13.00 tot 16.00 uur - 17.00 tot 19.00 uur
    • Vrijdag - 08.30 tot 12.00 uur

    Een afspraak maakt u via het formulier 'Afspraak maken' of telefonisch via 14 0161.

    In verband met de komende feestdagen zijn het Klantcontactcentrum (KCC) en het gemeentehuis gesloten op:

    • Maandag 1 juni (tweede pinksterdag), geopend op dinsdag 2 juni* (08:30-10:30)

    *Wanneer de feestdagen vallen op een dag dat we volgens de aangepaste openingstijden in verband met het coronavirus opengesteld zijn, dan schuift de openstelling één dag op.

    Telefonische bereikbaarheid

    Telefonisch zijn we tijdens de normale openingstijden bereikbaar:
    Maandag t/m donderdag van 08.30 tot 17.00 uur en vrijdag van 08.30 tot 12.00 uur.

    Aangepaste dienstverlening: uitbreiding van de dienstverlening balies per 28 april

    Vanaf dinsdag 28 april gaan alle producten aan de balie in het gemeentehuis weer aangeboden worden en worden de openingstijden verruimd. Natuurlijk blijven de afspraken voor minimale besmetting van kracht zoals:

    • Alle producten op afspraak, ook afhalen van producten.
    • Tien minuten ruimten tussen twee afspraken.
    • Bezoekers worden verzocht afstand te houden, niet te komen bij klachten etc.
    • Medewerkers desinfecteren de handen en gebruiksvoorwerpen minimaal één maal per uur.

    Uw en onze gezondheid staat voorop

    Als u hoest, verkouden bent en/of koorts heeft, vragen wij u vriendelijk om een nieuwe afspraak te maken.

    Voor iedereen geldt:

    • Was regelmatig uw handen.
    • Hoest en nies in de binnenkant van uw elleboog.
    • Gebruik papieren zakdoekjes.
    • Schud geen handen.
    • Houd afstand.

    Alle maatregelen gelden tot nadere berichtgeving.