- Home
- Bestuur en organisatie
- Klacht over medewerker of bestuurder
Klacht over medewerker of bestuurder
U bent niet tevreden over de manier waarop een medewerker of bestuurder u heeft behandeld. U heeft bijvoorbeeld geen antwoord gekregen op een brief of e-mail of u krijgt informatie te laat. Of een medewerker of bestuurder is onbeleefd geweest. U kunt dan een klacht indienen.
Voordat u een officiële klacht indient
Bespreek de klacht eerst mondeling met degene over wie u wilt klagen of met zijn/haar leidinggevende. Een gesprek lost vaak veel op.
Klacht indienen
Lost een gesprek niks op, dien dan een klacht in. U heeft DigiD nodig.
Goed om te weten
Om de klacht schriftelijk in te dienen kunt u zelf een brief opstellen. In de brief schrijft u:
- Uw naam, adres en telefoonnummer
- Datum wanneer u de brief schrijft
- Waarom u een klacht indient
- Uw handtekening
Postadres:
Gemeente Gilze en Rijen
College van burgemeester en wethouders
Postbus 73
5121 AB Rijen
Voorwaarden
- U heeft over dit gedrag nog niet eerder een klacht ingediend
- Uw klacht gaat over het gedrag van een medewerker of bestuurder van de gemeente
- Het gedrag waar u over klaagt, is in de afgelopen 12 maanden gebeurd
Wat gebeurt er met uw klacht
- U krijgt een ontvangstbevestiging
- Wij nemen contact met u op voor meer informatie
- We maken een afspraak met u voor een gesprek waarin u uw klacht kunt toelichten
- We maken een verslag van het gesprek
- Komt er geen oplossing dan neemt de gemeente binnen 6 weken een besluit over uw klacht. Als dit nodig is, verlengen we dit tot 10 weken.
- We houden u per brief op de hoogte