Ga naar de inhoud
Ga naar het zoeken

Kwijtschelding belastingen

Als u de gemeentelijke belastingen niet kunt betalen, dan kunt u kwijtschelding aanvragen voor onroerende-zaakbelastingen, rioolheffing en afvalstoffenheffing. Dit dient binnen twee maanden na dagtekening van de aanslag te gebeuren.

Wie komt in aanmerking?

Of u in aanmerking komt, is afhankelijk van uw vermogen, inkomen, uitgaven en persoonlijke omstandigheden. U krijgt in ieder geval geen kwijtschelding als u een vermogen heeft. Uw inkomen dient op bijstandsniveau te zijn.

Aanvragen

Wilt u voor het eerst kwijtschelding aanvragen of is uw aanvraag vorig jaar afgewezen, dan moet u een geheel nieuwe aanvraag indienen. Dit doet u door een aanvraagformulier kwijtschelding belastingen (PDF, 448 kb)  in te vullen. Van een beslissing op de aanvraag om kwijtschelding krijgt u schriftelijk bericht. Als de aanvraag is afgewezen en u bent van mening dat dit ten onrechte is gebeurd, kunt u binnen tien dagen na de uitspraak een beroep indienen bij het College van Burgemeester en Wethouders, Postbus 73, 5120 AB Rijen.

Betalingsregeling aanvragen

Is het voor u onmogelijk om binnen de gestelde termijn(en) de aanslag te betalen, dan kunt u een betalingsregeling aanvragen. U kunt het formulier verzoek om een betalingsregeling online invullen.

Let op: Voor een aanslag waarvoor u al een betalingsregeling heeft afgesloten, kunt u geen tweede betalingsregeling treffen.