We hebben samen met bewoners, ontwerpbureau NieuwBlauw en Atab Civiele techniek een ontwerp gemaakt. Dit ontwerp is in december 2022 definitief gemaakt. Dat betekent dat er nu ontwerptekeningen zijn waarin in principe geen wijzigingen meer mogelijk zijn. Deze tekeningen vindt u onderaan de pagina (onder het kopje ‘Documenten’) als een pdf-bestand.
Er is een aanbestedingsprocedure geweest. Dit betekent dat aannemers zich konden inschrijven om de opdracht voor de gemeente uit te voeren. We hebben de aannemer gekozen die het beste past bij de opdracht. Aannemersbedrijven Donders Grondverzet en Transport en Den Ouden Infra voeren de werkzaamheden uit aan de Burgemeester van Poppelstraat.
Het riool in de Burgemeester van Poppelstraat moet nodig worden vervangen. Omdat de straat open moet, doen we ook andere aanpassingen in de inrichting van de straat. Zo maken we de straat groener en duurzamer.
U kan het laatste nieuws over de werkzaamheden volgen via de BouwApp op uw smartphone. Download de Bouwapp en zoek in de app naar ‘Herinrichting Burgemeester van Poppelstraat’.
De aannemer houdt u zo op de hoogte.
Vanaf 20 november start de aannemer met de werkzaamheden. Bewoners en ondernemers in het werkgebied ontvangen hierover een brief. We verwachten dat het uitvoeren van alle werkzaamheden, inclusief het aanleggen van het nieuwe riool vanaf de Warande, ongeveer tot de zomer van 24 duurt.
Voorbehoud planning
De bovenstaande planning is onder voorbehoud van onverwachte zaken. Bij wijzigingen in de planning wordt u als bewoner geïnformeerd.
Voor vragen tijdens de werkzaamheden is elke woensdag tussen 13.00 en 14.00 uur een inloopspreekuur in de keet van uitvoerder Den Ouden Infra. Deze vindt u langs de parkeerplaats aan de kruising/bocht tussen de Warande en Strijp. U kunt ook contact opnemen met Robin Klotz (omgevingsmanager Den Ouden Infra) op 0621 69 19 67 of via e-mail.
Voor overige vragen over het project kunt u terecht bij Geert Schrijvers (projectleider gemeente) op 0623 88 63 89 of via e-mail.